Als we het leven beschouwen als seismische golven, leek het tot een paar jaar geleden (op de meeste plaatsen) redelijk goed te gaan met hier en daar een piek. Maar nu voelen de schokken meedogenloos en wild, en soms is het extreem verontrustend. Wanneer omstandigheden letterlijk buiten de controle van mensen liggen, lokt dat meerdere reacties uit om te stabiliseren en de controle terug te krijgen – vaak uitgedrukt in micromomenten en kleine kansen die mensen het gevoel geven dat ze alles onder controle hebben. Wij zien dat technologie een kanaal biedt voor mensen om de controle te nemen. Er is een creatieve verschuiving gaande dankzij de democratisering van AI voor beelden, geluid en woorden. Technologie biedt mogelijkheden om mee vorm te geven aan de toekomst van de merken waar ze van houden door veranderingen in de aandachtseconomie. En door tokenization kan technologie mensen binnenkort volledige controle geven over hun eigen persoonlijke gegevens. Het landschap ziet er nooit meer hetzelfde uit na een seismische verschuiving, en we zien het nu al veranderen. Er zijn gebieden waar het evenwicht van controle zal wankelen en kantelen in de ene of de andere richting. Dit beïnvloedt de relaties van mensen met de systemen waarmee ze hun leven leiden, maar ook merken en organisaties. Merken zullen beslissen hoeveel controle zij hun participerende klanten bieden in ruil voor hun loyaliteit, en in het bedrijfsleven zullen leiders de volgende evolutie van hybride werken bepalen.